2013. szeptember 25., szerda

Pogi

Most lett kész a pogácsa! Könnyű, finom, puha, sós, erre vágytam, meg a gyerekek is. Bence aggódik, hogy nem marad holnapra a suliba.:-)))

Recept: 50 dkg liszt, 25 dkg rétesliszt, 25 dkg margarin, 2 tojás, 1 evőkanál só, 2,5 dl tejben fel futtatott 1 élesztő, ha meleg van, akkor elég egy fél is. Tetejére tojás sajt, vagy magok...

Lisztben elmorzsolom a langyos margarint, majd bele mehet minden más, jól kidolgozzuk, de tényleg jól, ha már azt hisszük készen van, akkor még legalább 4-5 percet intenzíven gyúrjuk, dagasszuk. Akkor lesz jó!:-) duplájára kelesztem, majd kiöntöm a deszkára, kicsit kilapítom és négybe hajtom. Újra kinyújtom, majd bevagdosom, megkenem tojással, szaggatom. És a kiszaggatott tésztát a két tenyér élemen simogatom kicsit olyan ducikra. Berakom a tepsibe, és megszórom maggal, vagy sajttal. Forró sütőben sütöm, szép pirosra!

Jó étvágyat!:-)

ui. dátum ne zavarjon meg senkit! Írtam már milyen béna vagyok a fotózás terén, örülök, ha tudom hol kell levenni a objektív védőt!:-))))



12 megjegyzés:

  1. Pont egy ilyen receptre vágytam!
    ;)
    Nem akarok értetlenkedni, de akkor, ha jól értelmeztem, kell
    - 50dkg sima liszt és
    -25 dkg rétes?

    Ebből az adagból kb mennyi jön ki, vagy hány tepsivel?
    Miután kiszaggattad, már nem kell keleszteni a tepsiben?
    Pogácsában nem vagyok jó, ezért kérdeztem...
    :)
    Ja, meg holnap akkor + is sütném!
    ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Móni! De régen "beszéltünk"!:-))))
      Igen, sima liszt az 50 dkg, Ha jó a tészta, tehát érzed olyan puha megkelt nem szoktam a tepsiben kelni már, mert forró sütőben úgyis kel még. Adagban nekem egy nagytepsivel lett és két közepes, gondolom, olyan két nagy tepsivel lesz belőle. Ebben a recptben, de tényleg csak ebben, nem szeretem a villanysütőmet, Anyósom gázsütőjében olyan a pogi, mint ha kemecében sült volna. Olyan ropogós az alja, a teteje, középen meg puha, tudod aminek lecsavarod a tetejét, és külön eszed a tetejét, és az alját!:-)
      Rakhatsz a tésztábe tejölt, csak jót tesz neki. Majd mond, ha megcsinálod, milyen lett!:-)

      Törlés
  2. Itt vagyok, itt vagyok ám mindig, csak írni nem mindig futja...
    EZ a pogi viszont nagyon jól néz ki, kétféle lisztből még én sem csináltam. A receptet mentettem, sort kerítek rá!

    VálaszTörlés
  3. Nekünk is jöhetne holnap tízóraira. No, de akkor mivel van itt egy jó recept, kipróbálós lesz holnap kemencében, kicsit nagyobb méretben. Pogácsát úgysem sütöttem még kemencében. Remélem olyan lecsavarós tetejű lesz! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kíváncsi leszek a kemencében sültre.:-)))
      Pont gondoltam Rád, hogy még jársz kemncében sütni kenyeret?

      Törlés
  4. Szia, tehát osszesen 75 dkg lisztbol készul?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, 50dkg sima liszt, 25 dkg rétes liszt, de ha nincs rétes liszt, mehet simából az egész.:-)))
      De jó, majd számolj be Te is milyen lett, jó?:-)

      Törlés
    2. okés, holnap úgyis ráérek.

      Törlés
  5. Meg fogom holnap sütni, azt tutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :-D

    VálaszTörlés
  6. Halihó! Sütöttem ám tegnap pogit! A te receptedből indultam ki, változtattam pár apróságon, pl teljes kiőrlésű tönkölylisztet is tettem bele. Húúú, de finom volt!!!

    VálaszTörlés