2014. március 3., hétfő

Húsleves





Majdnem 20 éve vezetek háztartást, de olyan finom húslevest mint anyósom, nem tudok főzni, pedig majd minden hétvégén főzök. Anyukám még kuktában is főzött, nem szedegette a habját, amire anyósom esküszik, hogy le kell szedni. Én főztem így, úgy...de rájöttem, hogy ha többféle húsból, csontból főzöm, annál ízletesebb, és az idő...a jó húslevest sokáig kell főzni, nem lehet úgy összedobni, ahogy én szeretek főzni.:-) De azért alakul mostanában.
Felrakom a csontot, húst főni a sós vízbe. Jelen esetben volt egy darab karaj csontom, és csirke láb, nyak a hűtőbe. Majd mikor lassan fő, és habzik, leszedem a habját,..majd ha már nem habzik, belerakom a sok zöldséget, sok petrezselymet, és a sok hagymát, ha lehet héjastól, legyen szép színe a levesnek. A krumplit a legvégén teszem bele, nehogy szétfőljön.(nálunk szeretik benne, és a hagymát is) Sok borsot teszek bele, egy pici kurkumát, és kicsi házi vegetát! Mad sózom ha kell még. Így jó sokáig főzöm még..mostanában házi cérna metéltet eszünk hozzá.

Tegnapi nasi két rúd túrós rétes lett. Kár volt tányérra tennem, mert meg sem érte, hogy lerakjam. Így kevés lett a nasi. Csenge hozta a torta formát ő tortát enne..:-) És hatra kész volt a torta, reggelre meg az a kis szelet maradt!:-DDDD

8 megjegyzés:

  1. Nekem elvileg olyan jó a húslevesem mint anyósék. Megosztom veled, hogy hogy csinálom:
    -Felteszem a tyúkot darabokban sós, vegetás, egészborsos vízben főni. És ezzel egy időben teszek bele egy karalábét, hagymát, és fokhagymát.
    -Amikor már a hús puha belerakom a fehér répát meg a sárga répát. Összefőzöm és kész :D és olyan isteni finom, hogy csak na és egyszerű :)
    Én bele szoktam tenni a májat is meg zúzát is. :)
    Egyszer próbáld ki ha van kedved :)

    VálaszTörlés
  2. Mondjuk nekem annyi a mázlim, hogy házi tyűkból csinálom, amit anyósék tartanak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kipróbálom mindenképp!:-) Mondjuk házi tyúkból könnyű (a fenét:-)))
      Neked van olyan étel, amit valahogy nem nem sikerül olyanra megfőznöd, milyenre szeretnéd?

      Törlés
  3. A főzelékek. 1 akárhogy csinálom csomós, kettő nem olyan az íze mint amilyennek lennie kéne.. :D főleg a zöldbab, zöldborsó és babfözelég az ilyen.. :) de mondjuk Zsolti kijelentette ha kijön a kórházból 1 hétig semmilyen főzeléket látni se akar :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Csinálj neki finom húslevest majd!:-)
      Én a főzeléket meg tudom csinálni csomó mentesre, kicsit hígabb rántást teszek bele és gyorsan kevergetem...
      Köszi, hogy leírtad!:-D

      Törlés
  4. Olyan finom húslevest, melyet Anyukám készít, én sem tudok. :)
    Nagyon aranyos a gyermeked! (az én kisfiam is imádja "tisztítani" a süteményes edényeket:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ezzel nem vagyunk egyedül..:-)))

      Törlés
    2. Biztos finom a te levesed is. A víz is számít egyébként, de tényleg nem lehet utánozni az öregeket, bár sokat fejlődtem húsleves ügyben. Én így főzöm:http://korsocska.blogspot.hu/2014/09/ha-vasarnap-akkor-templom-es-husleves.html

      Törlés